20 Haziran 2013 Perşembe

GEZİ PARKI OLAYLARI SHOPPINGFEST’İ DE ETKİLEDİ

GEZİ PARKI OLAYLARI SHOPPINGFEST’İ DE ETKİLEDİ,


















Yaşanan olağanüstü gelişmeler İstanbul alışveriş festivalini de etkiledi, pek çok mağaza da vitrinine ‘Shopping Fest’ etiketi yapıştırmadı.
Bu yıl 3′üncüsü düzenlenen alışveriş festivali İstanbul Shopping Fest (İSF) 8 Haziran Cumartesi günü başladı.
Ülke genelinde Gezi Parkı’na Topçu Kışlası ve AVM yapılmasına karşı başlayıp ülke çapında AKP protestosuna dönüşen eylemler bu yıl alışveriş festivalini de etkiledi. stiklal Caddesi’nde yapılması planlanan açılış töreni gerçekleştirilmedi.

Sabah gazetesinde Özge Yavuz imzalı habere göre, 10 günü aşkın süredir yüksek ciro yapamayan perakendecinin festival havasına giremedi. AVM’lerde festivale özel yoğunluk gözlenmezken, birçok markanın da vitrinine Shopping Fest etiketi yapıştırmadığı dikkat çekti. Ayrıca, festival kapsamında düzenlenecek çeşitli konserler de ertelendi.

İSF Genel Müdürü Füsun Tavus, Gezi Parkı olaylarının perakendecinin moralini bozduğunu söyledi. AVM’lerin de protestolardan nasibini aldığını belirten Tavus, “Ziyaretçi sayılarında düşüş var. Shopping Fest’in olumlu hava yaratacağını düşünüyorduk. Ancak, geçen yılki coşku şu an yok” dedi.

TV reklamlarının önceki gün devreye girdiğini söyleyen Tavus, yabancı turistlerin de İstanbul’a yeni yeni gelmeye başladığını ifade etti. AVM’lerde Arap ziyaretçi sayısının azalması da dikkat çekti. Birçok mağaza müdürü Shopping Fest’in başladığını ancak kendilerinin bu kapsamda indirime girmediğini söyledi. Mağazalar yüzde 50-60′a varan rutin yaz indirimine başladı.

“Hemen toplantı yapacağız”

İSF İcra Kurulu Başkanı Vahap Küçük, festivalin sessizliğini bozmak üzere bir iki gün içerisinde yönetim toplantısı yapacaklarını açıkladı. Küçük, “Festivale katılmayan markalardan katılım talep edeceğiz” dedi. İSF’nin 30 Haziran’a kadar süreceğini belirten Küçük, “Yurt dışından katılımda bir iptal söz konusu değil” dedi.

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Hüseyin Doğan ise festivale önümüzdeki günlerde markalardan geniş katılım olacağını söyledi.

Hedef 8.5 milyarlık ciro

Füsun Tavus, bu gelişmelere rağmen İSF’nin 8.5 milyar liralık satış hedefinde bir sapma olmadığını savundu. Yabancı turistlerden de 500 milyon liralık bir ciro beklediklerini anlatan Tavus, “2012′de yabancıların kredi kartı harcama oranı bir önceki yıla göre yüzde 64 arttı. Bu yıl da artış olmasını bekliyoruz” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder